dijous, 16 de novembre del 2017

DESENA SETMANA DE DIDÀCTICA GENERAL

'LOS MAESTROS QUE SE DIVIERTEN ENSEÑANDO CONSIGUEN QUE LOS NIÑOS...¡SE DIVIERTAN APRENDIENDO!'

DESENA SETMANA

  DIA 14/11/17


Per a començar la classe, la nostra companya Sara va contar un fet que havia passat en la ciutat d'Alzira, on es va produïr un acte de violència de gènere. La noticia va ser la següent: Una dona que volia divorciar-se del seu home i ell, es va rebel·lar perquè no estava d’acord, i damunt va assassinar a la filla que tenien en comú per a vengar-se de la dona. Finalment, ell es va intentar suïcidar.
Quin tipus de persona és capaç de matar a la seua propia filla solament per a vengar-se de la seua dona..? Algú que no està psiquicament estable? Algú que no és capaç d'assumir el divorci?

No és el primer cas, ni l'últim, on un home mata als seus fills per a vengar-se de la dona. Sabem d'altres fets ocorreguts altres anys, i són inexplicables. La raó i el sentit comú es perd... 

Per què tenen que pagar les conseqüencies els fills per culpa dels problemes... Quin problema tenen els pares? Són persones emocionalment inestables? Hi haura algun dia una condena realment dura per a aquestes persones? Esperem que aquest canvi no pase quan hi hagen moltíssims més morts i aleshores es donen conter que hi ha que canviar la llei. 

JA N'HI HA PROU! NO MÉS TIPUS DE VIOLÈNCIA! NO MÉS VIOLÈNCIA DE GÈNERE!

Ací podeu llegir la noticia sincera: https://elpais.com/ccaa/2017/11/12/valencia/1510506581_639652.Lhtml



Carles, el nostre professor, va fer una xicoteta reflexió sobre la quantitat de dones víctimes de la violència de gènere. Que, solament pel fet de ser dones, estàn per davall dels homes i s'exerceix aquesta violència contra elles. 

També es va comentar que existia una quantitat insignicant de  violència física o psíquica de les dones contra els homes, ja que en la societat el paper de la dona es troba per davall de l'home, com hem comentat abans. I que inconscientement el paper secundari de la dona és inculcat en les escoles. Per tot això, els docents tenim un important paper en l'educació dels estudiants. Hem d'educar-los, juntament amb els pares, en igualtat de gènere, sense cap distinció. SOM IGUALS XICS I XIQUES.


Seguidament, vam llegir un xicotet fragment del text "El tacte en l'ensenyament". Un llibre compost per diferents històries en què en cada una d'elles es conta una experiència a l'aula, i ens ajuda als futurs docents a tractar de manera adequada als alumnes. En aquest cas ens tocava llegir la part de 'cóm es manifesta el tacte en l'escola'.

Després, es vam dividir en grups de quatre persones, i el professor va repartir  entre aquests els diferents fragments del text.

Estela, component del nostre grup, va explicar el fragment que ens  va tocar llegir :"el tacto se manifesta siendo sensible a la subjetividad". Aquest tracta sobre una mestra que, degut a la gran quantitat d'alumnes que en té, veu impossible centrar-se en cada una de les necessitats d'una xiqueta que té problemes.
Ací us deixe un resum més ampli:

Els alumnes li plantejen una sèrie de preguntes a la professora queixant-se perquè tenen que estudiar matèries que no els van influir en els seus estudis superiors. La professora, d’acord amb ells, no sap respondre a estes preguntes ja que les respostes són prou convencionals com "és obligat que apreneu aquesta matèria" o "és per al vostre futur". A més, la mestra entén que és el docent qui te que arribar l'alumne i no l'alumne a la professora.


Cada grup va haver de traure unes conclusions del text que li corresponia junt a un xicotet resumen del que haviem entès del fragment

El postre grup va traure la següent conclusió/reflexió: No tota la responsabilitat la tenen els alumnes si una classe funciona mal, la tenen majoritàriament els docents. A més, hem d'ajudar a l'alumne a  trobar solucions dels problemes que bloquegen el seu camí. I per últim, que la funció del docent no és ordenar a l'alumnat el que ha de fer sinó donar-li ferramentes per trobar solucions. 

  DIA 16/11/17 

En la segona classe de la setmana, la nostra companya Mar ens  va  mostrar un védeo que es deia "SER MAESTRO". Un video que mostra com, amb l'ajuda del mestre, un xiquet/alumne pot arribar a conseguir moltes coses. Es tracta d'un video emocionant i brillant amb frases molt commovedores que defineixen el que és ser un bon docent. 
Molt recomanable, no solament per a les persones que estudien aquesta professió sinó que també per a la societat. Pot servir per a que pugan aprendre a valorar la importància que té aquest treball. 

Seguidament, Carles ens va fer una proposta. Per parelles o per grups havíem de fer un "brain storming" sobre cóm organitzariem la nostra propia aula per a que fora ideal. Molts alumnes de la classe van fer les seues propostes: possar les taules en forma de U, per grups...
Finalment hem organitzat les taules per fileres verticals, enfrontades unes amb altres i un poc inclinades per a que tots puguerem vore la pissarra i el projector. L'hem distribuït d'aquesta manera:


Despres ens va proposar que realitzàrem una activitat de cóm organitzariem una classe de segon cicle de primària de 25 alumnes. cada grup va fer una organització d'aula de primària diferent,  exceptuant un grup, que la va fer d'infantil. 

El nostre grup va proposar una distribució en forma de U, ja que per a nosaltres seria la més còmoda per a la classe, on tots els alumnes  poden tindre una bona comunicació.

Una vegada comentades les diferents idees per grups, vam dibuixar en la pissarra les posibles distribucions i vam explicar el per què. Aquestes posibilitats vam trobar entre tots:



Carles el nostre professor ens va explicar, a base de la seua experiència, de quina manera és convenient distribuir les aules segons els diferents nivells i depenent de les activitats que es realitzen en classe. Les seues possibilitats tenien com a base la cooperació entre els alumnes i la màxima relació amb el mestre.


Ens va resultar una activitat diferent al que haviem fet últimament a classe, revivint experiències passades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ENTRADA DESTACADA DE LA SETMANA

DIA INTERNACIONAL DE LES PERSONES AMB DISCAPACITAT

LES NOSTRES ENTRADES