dilluns, 2 d’octubre del 2017

UNA SETMANA MÉS A LA UNIVERSITAT

'Nada es un ERROR, todo es APRENDIZAJE'


TERCERA SETMANA

   DIA 26/09/2017

Com cada setmana, hui tenim classe de didàctica general.

Al principi de la sessió, la nostra companya Ana, va llegir un text sobre l'educació que a més, parlava de temes que ja havíem tractat en classe.

Al final de la sessió de la setmana anterior, el professor ens va manar llegir a cada mitat de la classe un text diferent. Un era ¿Qué hacen las escuelas? i l'altre,Las funciones sociales de la escuela, els dos d'autors diferents: Reimer i Perez.

Ens vam posar per parelles en els companys que havíen llegit un text diferent al nostre. Cadascú tenia que comptar-li a l'altre de què anava, com un xicotet resum. Després Carles, el professor, ens va fer preguntes.


A mi em va tocar llegir el text de Reimer. Este criticava a l'escola per ser obsoleta, inadaptada, lenta, ineficaç i inviable econòmicament.
Realment, les dos criticaven l'escola des de punts de vista diferents.


I és que ... quines són les funcions de l'escola?
ensenyar i no educar?, preparar-te per al món laboral?, seguir les instruccions d'un currículum? ...

LA RESPOSTA ÉS NO.
  
L'escola és un lloc on es transmeten determinats coneiximents i valors amb la finalitat de formar xiquets i, com que és una institució social, s'han d'ensenyar els canvis que es produïxen en la societat, en el nostre entorn. Peró... realment és així?

L'ensenyança ha de ser pràctica, divertida, innovadora i no limitar-se a seguir un llibre de text, perquè l'escola a més d'ensenyar ha de portar a terme altres funcions, que també serviran als xiquets del nostre futur.

I així, amb l'explicació de les funcions de l'escola des de diferents punts de vista diferents va finalitzar la classe.

PLANTEJAMENTS:
  • L'escola com a preservadora i trasmissora de l'herència cultural.  
Aquest primer enfocament planteja que els costums i l'ètica són coses de la família, és a dir, els xiquets han de vindre educats de casa perquè el deure de l'escola no és educar sinó, ensenyar. Per tant, la seua funció és transmetre la cultura.
  • L'escola com a ferramenta per a la transformació cultural.
Segons aquest segon enfocament, l'escola té l'objectiu d'educar als xiquets per a poder participar en la societat. L'escola no sols ensenya sinó que també educa.
  • L'escola com a ferramenta per a la transformació de l'individu.
Segons aquest tercer i últim plantejament, l'escola permet el desenvolupament dels individus perquè col·loca al xiquet en el centre de l'activitat.

Com bé es pot observar, són 3 enfocaments molt diferents quant a les funcions de les escoles.

Em va semblar una classe molt reflexiva en la que vaig aprendre quin és el verdader paper de l'escola encara que, en moltes d'elles no s'aplica. QUASI TOT CONTINUA SENT TRADICIONAL I POC PRÀCTIC.

Ací vos deixe un vídeo, que té relació amb el text de Las funciones de la escuela, ja que compara l'educació per a la vida i l'educació per al món laboral

                       




                                                                                                                                                                DIA 28/09/2017

I comença una nova classe de didàctica general.

Com tots els dies al començament de la sessió, un dels nostres companys ens conta alguna cosa relacionada amb el món de l'educació. Poden ser experiències personals, expectatives de futur, temes tractats en clase, vídeos que mostren coses interessants ...

Hui ha sigut el torn de la nostra companya Aina. Ha llegit un text, prou interessant per a tots, del que ella volia ser en un futur: mare y mestra.

A continuació, el professor ens ha posat una cançó: THE WALL.
En aquesta, es repetixen constantment frases com:

"no necessitem educació"

"professor deixa els xiquets sols"

I és que en el videoclip, obersvem que aquesta cançó és tracta en realitat d'una crítica a l'educació tradicional, als mètodes d'enseyança que predominaven en anys anteriors. Un exemple és el tradicionalista, basat en la memorització, peró ...

ÉS REALMENT AQUEST UN MÈTODE EFICIENT PER A L'ENSEYANÇA?

En la meua opinió, no ho és perquè l'educació d'un xiquet no s'ha de basar només en la memorització dels coneixements, sinó en el verdader aprenentatge que s'aconsegueix per mitjà de l'apliació de nous mètodes: pràctica, en compte de teoria.

I finalment, per a finalitzar la classe hui, ens ha manat buscar l'estructura del sistema educatiu, vigent anteriorment, i la de l'actual per a comparar-ho i explicar-ho el pròxim dia.

Ací vos deixe la cançó The Wall

















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ENTRADA DESTACADA DE LA SETMANA

DIA INTERNACIONAL DE LES PERSONES AMB DISCAPACITAT

LES NOSTRES ENTRADES