dimecres, 27 de setembre del 2017

DE NOU ACÍ

             'Educar es lo mismo

que poner un motor a una barca

hay que medir, pensar, equilibrar,

y poner todo en marcha.'Gabriel Celaya



SEGONA SETMANA

   DIA 19/09/2017

Menys nervis, menys tensió, poc a poc ens anem acostumant a la nostra nova rutina. No som encara conscients que aquell futur que tant desitjàvem fa uns mesos el tenim als nostres nassos, el tenim davant i encara estem assumint que ho hem aconseguit.


Per introduir-nos en la matèria ens van manar
llegir unes pàgines d'un llibre anomenat: Frankenstein l'educador".
En aquesta sessió de classe cada alumne havia de dir una frase, la qual li havia paregut interessant, podria estar d'acord o no, però sobretot, havíem de comentar-la.

Pel que fa al llibre, que és de de l'autor Philippe Meirieu, està centrat en la formació del professor i la seua manera d'ensenyar als alumnes.
Explica que els educadors han d'adequar-se als canvis ocorreguts al llarg del temps en el món de l'ensenyança i canviar els hàbits que inclouen en el seu àmbit.
Philippe Meirieu diu també que els educadors han de percebre l'educació no com una fàbrica, sinó que tenen que centrar la relació entre l'educant i el món humà. Tenen que construir per si mateixos la seua pròpia història del món i no regir-se per les normes que els estableixen, és a dir, descobrir per voluntat pròpia tot allò que desitjen.


Cadascú va triar una frase diferent, en el meu cas vaig triar …


"L'home, pues, acabem de veure-ho, és fet per uns altres. Una o més persones s'encarreguen sempre, d'una manera o un altra, de la seua educació. Aquestes persones intenten fer el millor que saben"

Al meu entendre tots rebem l'educació que el nostres pares, mares, professors, etc, creuen que mereixem, no hi ha una educació perfecta, cadascú rep la que els seus educadors creuen que és la millor, per a nosaltres i per al nostre desenvolupament, inculcant-nos uns valors que nosaltres, al cap del temps, els mantindrem o els canviarem.

Va ser una classe prou reflexiva on descobrirem diferents punts de vista sobre l'educació.


DIA 21/09/2017


Començarem la classe parlant del bullying. És clar que durant tota la vida a existit l'abús escolar a altres companys o inclús alguns han sigut víctimes d'ell... però, i ara perquè la gent es més sensible a aquest abús? Abans eren sols coses de xiquets? O l'abús sobre passa el límits?


L'única paraula clau quan parlem sobre el bullying és intimidació, actituds agressives a altres persones, ja no sols físiques sinó també verbals, socials, psicològiques, sexuals ...

El bullying no és sols cosa del acosador i de la víctima, sinó també de l'espectador o espectadors, ja que si ells no defenen a la víctima contribueixen a que eixe abús continue.

És fàcil detectar aquest abús escolar? Com poden parar-lo? Té conseqüències aquest tipus d'abús?

Educar als xiquets a ser respectuosos emb els altres i no promoure la violència com a via per a fer-se de respectar és el millor.

Finalment, acabarem de comentar el llibre de 'FRANKESTEIN L'EDUCADORaclarirem com es puntuaria el treball del blog.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ENTRADA DESTACADA DE LA SETMANA

DIA INTERNACIONAL DE LES PERSONES AMB DISCAPACITAT

LES NOSTRES ENTRADES